Tugikeskus

Õpilase toetamiseks on koolis loodud tugikeskus. Tugikeskuse peamiseks eesmärgiks on püüda ennetada õpi- ja käitumisprobleeme ning probleemide tekkimise korral võimalikult varakult välja selgitada, millist tuge õpilane vajab ning lähtuvalt sellest toetavate tugimeetmete rakendamine.
Tugikeskuse juht on Merle Piho (
Tel: 550 4923; merle.piho@jarvekyla.edu.ee)

Tugimeeskonna moodustavad koolis töötavad spetsialistid (tugikeskuse juht, sotsiaalpedagoog, psühholoog, eripedagoog, logopeed, abiõpetaja, õpetaja abi, tervishoiutöötaja), kes töötavad koostöös õpilaste, õpetajate ja peredega.
Vajadusel kaasatakse sotsiaal- ja tervishoiuvaldkonna spetsialiste ning kooliväline nõustamismeeskond Rajaleidja

Tugimeeskonna põhiülesanded:

  • Õpilase arengu ja toimetuleku hindamine õpikeskkonnas ning abi- ja toetusvajaduse välja selgitamine. 
  • Õpilase arengu, toimetuleku ja sotsiaalse tegevusvõime toetamine. 
  • Õpetajate toetamine õpilasele sobiva õppemetoodika ja õppevormi leidmisel, sobilike õppematerjalide, abivahendite valimisel ja kohandamisel ning individuaalse õppe korralduse kava või õppekava koostamisel. 
  • Erivajadustega õpilaste õppe korraldamine ja õpilase vajadusi arvestava arengu- ja õpikeskkonna kujundamine ning õpilase toetamiseks sobivate meetmete rakendamine 
  • Perede toetamine lapse seotud küsimustes ning vajadusel koostöö teiste valdkondade spetsialistidega. 

 

Koolis rakendatavad hariduslikud tugiteenused võivad olla järgnevad: 

  • eripedagoogiline, logopeediline, psühholoogiline ja sotsiaalpedagoogiline nõustamine; 
  • konsultatsiooni tunnid; 
  • eripedagoogilised ja logopeedilised õpiabitunnid; 
  • individuaalse õppekava rakendamine; 
  • õppimine väiksemas kollektiivis ja/või tempogrupis; 
  • individuaalse õppe rakendamine; 
  • koduõpe. 

 

Projekt “Väikelahendused Rae valla koolide HEV õpilastele”
Projektis osalevad kõik valla koolid, kes soetasid vahendeid HEV õpilaste integreerimiseks. Projekti rahadega rajati õpperuum koridoris, osteti tahvelarvutid, kõrvaklapid helitundlikkuse mahendamiseks ja salvestusseadmed suulise kõne harjutamiseks. Erinevate õppetegevuste jaoks osteti matid ja kott-toolid. Õpilase heaolu tagamiseks hangiti raskustekk ja vibromadrats.